Česky English
Naše projekty



Školení jízdy v terénu

KDO ŠKOLÍ?

Míla Janáček (43 let) – devítinásobný účastník Rallye Dakar, vydavatel SUV magazínu (dříve časopis OffROAD4x4magazín)

je zkušeným školitelem - lektorem, který připravoval teoretickou část školení pro mnoho metodik jízdy v terénu. Jeho prezentace využití pohonu 4x4 v terénu se používá například na Autodromu Most, na Motorlandu Bělá či při školení dealerů různých značek (Jeep, Toyota apod.). Míla Janáček je čtyřnásobným účastníkem rallye Dakar jako novinář a jako navigátor v závodním voze se této rallye účastnil ještě pětkrát. Pořádá expedice od roku 2001. Školení jízdy v terénu se věnuje od roku 1998. Díky dlouholeté praxi školitele a lektora umí upoutat pozornost řidičů tak, aby si ze školení opravdu něco odnesli do reálných situací na silnici i mimo ni…

Jeho tým instruktorů je složený ze zkušených profesionálů, kteří mají dlouholetou praxi z jízdy v terénu s různými značkami terénních a SUV vozů. Dle rozsahu akce je tým schopen posílit, tak aby vždy byl kladen důraz na individuální přístup ke každému řidiči a díky tomu měl kurz okamžitý efekt. Pro školení máme speciálně připravené prezentace v powerpointu či speciální pomůcky pro názorné ukázky elektronických asistentů v praxi. Jsme tak připraveni pro teoretickou i praktickou část školení, kterou vždy přizpůsobíme konkrétním modelům školených vozů. Školení individuálně přizpůsobíme naší firemní flotile a nastudováním konkrétního modelu a značky. Profesionálně pak přistupujeme ke každému řidiči.

Našimi spokojenými klienty jsou: Net4Gas (TransGas), Vodafone, Jeep, Mondi Štětí, Mitsubishi, Iveco, Subaru, Hella, Buderus, Suzuki, Autosport Promotion (Motorland Bělá), ACI.

TEORIE

Metodika, která laickým způsobem vysvětlí fungování vozů 4x4 všem řidičům.

Ještě dříve, než vezmeme vaše řidiče do terénu či na zkušební polygon, vysvětlíme podrobně nejen jak vůz 4x4 ovládat, ale také základy sezení za volantem, jak si upravit sedačku, jak mít připravené pracoviště ve voze a celou ergonomii ve voze od správného držení volantu. Pro tyto účely máme detailně zpracovanou prezentaci s animací a obrázky ke každé jízdní situaci, či k technickým řešením pohonů 4x4 v různých vozech. Pouze s tím můžou být následné praktické jízdy v terénu s dobrým výsledkem. Jistě nechceme řidiče podceňovat, ale mnohdy jejich technické chápání pohonu 4x4 je nedostatečné a jednoduché vysvětlení může ušetřit mnoho peněz při následném servisu služebních vozů. Zvláště u nových řidičů ve firmě. U řidičů, kteří již podobným školením prošli je dobré si jedou za čas tyto zásady zopakovat, případně prohloubit jejich znalosti, pokročilým kurzem. Co je to přiřaditelný pohon 4x4, jaký je mezi ním rozdíl v porovnání se stálým pohonem, kdy použít uzávěrku diferenciálu a další otázky, na které máme připravené odpovědi.

PRAXE

Těžko na cvičišti, lehko na bojišti…

Při této části školení ukážeme základní ovládání vozu, potřebné úkony pro to, aby se řidič pohyboval v terénu za jakýchkoliv povětrnostních podmínek bezpečně a maximálně šetrně k technice. Školíme na umělém polygonu jako i na přírodních tratích. Školíme vozy s různými typy pohonů 4x4, od crossoverů a malých SUV až po offroadové pick-upy. Vysvětlíme rozdíly v řízení vozu v terénu s automatickou či manuální převodovkou, a vysvětlíme jak s elektronickými systémy ve voze spolupracovat a ne s nimi bojovat. Pokusíme se vysvětlit, jak tyto systémy pracují a na co reagují.

Speciálně se zaměřujeme na tyto techniky:

  • - Jízda do strmých kopců a sjezdy strmých strání
  • - Boční náklon a křížení vozu
  • - Brodění v hluboké vodě či bahně
  • - Jízda na površích s různou adhézí – na šotolinových cestách, v bahně, na sněhu, v písku, ve vyjetých kolejích či v kamení
  • - Zásady jízdy s redukcí a využití uzávěrek diferenciálů
  • - Využití elektronických systémů a jejich pochopení funkce
  • - Vyproštění vozu pomocí navijáku či dalších prostředků pro vyproštění vozu z nouzové situace (nájezdy, kurty a vytažení vozu pomocí druhého auta)

Škola smyku a zvládnutí krizových situací

Tato část školení se odehrává jak na asfaltu, tak na povrchu se sníženou adhézí (na hlíně, trávě, šotolině), tak abychom simulovali maximálně podmínky, ve kterých referenční řidiči používají denně své vozy. Krizová situace může nastat jak v normálním provozu na silnici, tak v terénu. Porovnáme si vozy různých koncepcí. Jak mezi kužely, tak v náročnějším terénu. Vyproštění vozu v extrémní situaci Často se stává, že referenční řidiči při své práci opustí zpevněné komunikace a dobře neodhadnou své schopnosti, či schopnosti svých vozů. Ukážeme jak správně a bezpečně vůz vyprostit pomocí dynamické kurty či pomocí navijáku. Jaké jsou zásady pohybu kolem vyprošťovaného vozu a další specifické úkoly, které jsou konkrétně pro tyto situace jízdy v terénu. Bezpečnostní používání navijáku a práce s ním a příslušenstvím při zapadnutí je školena na přání klienta. Dohlédneme na správný postup, abychom posádku vozu či řidiče samotného navedli na nejefektivnější řešení dané situace. Doprovodný program a občerstvení Pro zpestření programu umíme zajistit catering/občerstvení v různých cenových relacích. Mimo občerstvení účastníků může být při dohodě připraven doprovodný program, tak aby si řidiči ze školení odnesli nejen dobrý pocit z celé akce. Možnosti pro detailní program akce a složení cateringu rádi projdeme při osobním setkání.

KONTAKTY A VEDENÍ AKCÍ

Koordinátorem akcí a přípravou je pověřena:
- Denisa Pappová | pappova@24hours.cz | +420 777 217 009
V případě dotazů na detaily školení volejte:
- Míla Janáček | janacek@24hours.cz | +420 777 099 009